Kursy nordic walking

Nordic Walking łączy w sobie najlepsze cechy idealnej aktywności ruchowej dla wszystkich, gdyż:

  • jest łatwy i szybki do nauczenia na poziomie podstawowym
  • mogą go uprawiać niemal wszyscy, bez względu na wiek, wagę i wyjściowy poziom sprawności fizycznej
  • jest możliwy do uprawiania wszędzie i w każdym czasie, w dowolnym klimacie, w dowolnym terenie, na każdej nawierzchni i przez cały rok
  • jest 40-50% efektywniejszy niż marsz bez kijków
  • efektywnie trenuje wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowniki kończyn górnych, wzmacniając mięśnie tułowia, ramion, barków, a także brzucha

Czy to oznacza, że marsz z kijkami jest bardziej wyczerpujący niż zwykły spacer ? Nie! Po marszu z kijkami na trasie 20 km zmęczenie nóg będzie porównywalne z tym po zwykłym spacerze na dystansie 3-4 km

  • odciąża cały aparat ruchowy do 30%, nie pogarsza stanu obolałych stawów
  • zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa, łagodząc napięcie mięśniowe w okolicy barków
  • podnosi kreatywność i sprawność działania mózgu, obniża hormony stresu
  • obniża wartości tłuszczowe krwi i LDL
  • zapobiega cukrzycy
  • wzmacnia kości i zmniejsza ryzyko osteoporozy
  • jest bezpieczną formą ćwiczeń, kijki zapewniają równowagę i stabilność podczas chodu w trudnym terenie
Nasza Firma oferuje Państwu kursy zarówno indywidualne jak i grupowe.

Kursy odbywają się w rejonie Krościenka i Szczawnicy:

Cennik

1 - 4 osób za 1,5 godz od osoby

PLN30

4 i więcej za 1,5 godz od osoby

PLN25

Moda na nordic walking szturmem podbija serca Polaków, coraz więcej osób wychodzi na spacery z kijkami. Na czym polega ten sport i jakie są jego zalety? Skąd zawędrował do naszego kraju?

Szczypta historii
Nordic walking narodził się w Finlandii na początku XX wieku jako forma treningu dla narciarzy biegowych. Choć znany jest już niemal od 100 lat, przez bardzo długi okres nie istniały opracowania na jego temat. Pierwsze pojawiło się dopiero w 1997 roku, jego autorem był Fin Marko Kantaneva. Od czasu ukazania się publikacji, moda na chodzenie z kijami rozprzestrzeniła się w błyskawicznym tempie, docierając także do Polski.
Zalety nordic walkingu
Maszerowanie z kijkami ma wiele plusów. Jednym z najczęściej wymienianych jest fakt, że podczas takiego spaceru używamy prawie wszystkich mięśni, w przeciwieństwie do zwykłego spaceru. Co za tym idzie, spalamy też więcej kalorii. Zaangażowanie do pracy całego ciała pozytywnie wpływa na sylwetkę oraz wzmocnienie organizmu. Bardzo ważne jest również to, że nordic walking odciąża stawy, dlatego jest bezpieczniejszą formą rekreacji niż na przykład jogging, który może obciążać kolana i prowadzić do kontuzji.
Sport dla każdego
Wielką zaletą chodzenia z kijami jest jego uniwersalność, a także łatwa dostępność dla wszystkich. Nordic walking można uprawiać przez cały rok, co odróżnia go na przykład od nart, które są sportem zimowym. Kijki można zabrać ze sobą na spacer zarówno latem, jak i zimą, o każdej porze roku i o każdej porze dnia. Ponadto ze względu na niewielkie obciążenie dla organizmu, nordic walking może być uprawiany przez niemal wszystkich - bez względu na wiek, kondycję fizyczną i tuszę.
Od morza po góry
Dostępność spacerów z kijkami przejawia się także w tym, że żeby zacząć, potrzebujemy jedynie samych kijków oraz wygodnego ubrania. Nie jest konieczne kupowanie drogiego profesjonalnego sprzętu. W dodatku nie trzeba nigdzie dojeżdżać, bo wystarczy otworzyć drzwi i przejść się po najbliższej okolicy. Praktycznie każdy teren jest dobry do uprawiania nordic walking - miasto, las, góry, pola, plaża. To wpływa też na cenę. Oprócz zakupu kijków odpowiednich dla naszej wysokości, nie ponosimy innych kosztów, co jest dużą zaletą w porównaniu na przykład z wyjściem na siłownię, gdzie zawsze musimy płacić za wstęp.